// Aisyah Amran
















Assalamualaikum! Im Aisyaa and im 17 years young from Malaysia. A girl who loves to laugh and annoyed people hihi thanks for the visit. Love yeah! xx ♥


Status : Thanks to Allah for my great life with this wonderful world, family and peoples around me :)


► The owner ♥
► My everything ♥
► My awesome buddies ♥
► My Diary ♥





Older Post | Newer Post
Forever alone?
Sabtu, 30 Mac 2013 | 9:46 PG | 0 Sweet Cupcake
Photobucket

Assalamualaikum and annyeong! Hihi dah lama tak update blog ni and now baru sempat nak update. Okay! see the tittle? Haa forever alone right? K kita tak boleh cakap yang kita ni forever alone just bcs kita tak couple dengan sesiapa but kita still ada Allah, family and friends right? Allah sentiasa ada dengan kita lah so kita tak alone :')) Yeah now lets start the story ......

Ada seorang budak ni nama dia tutttttt.... hehe dia en selalu berangan yang dia mempunyai sebuah keluarga yang lengkap and sempurna lagi lagi bila dia nampak ada married couple shopping barang sama sama it really cute k! Haha padahal baru form 4 time tu and baru lepas break with his boyfriend. Em almost everyday lah dia berangan yang dia and bf dia tu akan happy sampai tua but terkandas jua impian dia. Then dia rasa macam forever alone gila yelah dia sayang gila kot kat bf dia but bf dia tu EGO! SELFISH! tak pernah nak fikir tentang perasaan gf dia. 

Then....
Satu hari itu dia move on and dah boleh accept yang bf dia tu dah pergi tinggalkan dia (tak mati lagi) dia pun buat macam biasa macam dia dengan ex bf dia tu stranger yaa opps! lupa nak bagitahu yang diaorang ni satu class. Hehe sorry! kkk dalam class kan dia dah start tak 'usha' ex dia macam dia selalu buat dulu and dia pun dah tak sedih then time dia tengah buat latihan kat kelas tiba tiba ex dia datang duduk sebelah dia and dia pun apa lagi terkejut beruk ah and the conversation between them begin ...

Boy: Hai awak!
Girl: Hai! Awak kenapa semak kat sini?
Boy: Fuh marah! Haha watlek ah saya saja nak tegur
Girl: *berdebar* tak marah pun lah saya terlampau suka ni *perli*
Boy: Amboii main kasar eh perli perli ni. Em saya nak cakap something ni
Girl: Suka hati saya ah nak perli ke apa! Nak apa? Cakap ah cepat *still berdebar*
Boy: Act kan saya nak cakap yang saya rindu awak *tunduk* saya mintak maaf sebab selama ni saya            banyak sakitkan hati awak buat awak merana after kita break and saya tahu semua tu salah saya sebab saya terlalu ego and selfish tak fikir langsung pasal awak dan dan saya sedar yang saya telah tinggalkan sebuah permata yang sangat berharga.Saya rasa menyesal sangat buat awak macam tu dan saya tahu saya telah mungkir semua janji yang saya pernah janji kat awak dulu tolong maafkan saya? saya masih sayangkan awak 
Girl: Okay dengar ni! ada awak fikir tentang perasaan saya? Ada ke! *crying* awak tahu tak after kita break saya terlalu kecewa terlalu sedih sebab saya terlalu menyayangi awak. Awak selalu buat saya selesa and awak selalu happykan saya if saya sedih and saya rindukan semua tu but awak dengan senang senang pergi macamtu je! Awak fikir tak yang saya selalu baca balik conversation kita berulang ulang kali sebab saya terlalu rindu saat tu and ada awak fikir ke?!! Awak terlalu ego!! kenapa awak muncul balik after saya dah move on semua? Haa kenapa? Awak ingat saya ni patung ke yang awak boleh sesuka hati bila nak ambik bila taknak buang? Hey stop it lah! Kenapa tak fikir sebelum buat keputusan? Sorry lah awak, saya takkan terima awak and ingat! Jangan pernah siakan peluang yang kita ada sebab nanti akan menyesal. Better awak balik ke tempat duduk awak.

That girl pun menangis and teringat balik semua kenangan dia dengan ex dia but nak buat cane en? Benda dah lepas usah di kenang ~ Kawan baik yang girl ni pun datang lalu memberi nasihat seperti ini 

Cinta kepada bunga, bunga akan layu. cinta kepada manusia, manusia akan mati… tetapi cinta kepada Allah سبحانه وتعالى adalah cinta yang kekal dan abadi.
Yes! Cinta kepada Allah adalah cinta yang kekal abadi. "  berkasih sayang kerana Allah  سبحانه وتعالى " " mencintai kekasih hatinya kerana Allah " " bersahabat kerana Allah" and yeahh kita kalau nak dekat seseorang ni kan kita boleh berdoa kepada Allah dan doa dia seperti ini :



In shaa Allah doa kita akan dimakbulkan jika kita begitu ikhlas meminta kepada-Nya. Maaf jika ada tersalah kata atau terguris hehe... manusia tidak lari daripada melakukan kesilapan tepuk dada tanya selera hehe okay Assalamualaikum! 

p/s : Siapa gadis itu? No need to know it. Just look at mirror and the mirror will answer it